کتابدار ترکمن

کتابدار ترکمن

عبدالحکیم منصوری نژاد
کتابدار ترکمن

کتابدار ترکمن

عبدالحکیم منصوری نژاد

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

اگر دانشجو، استاد دانشگاه یا پژوهشگر باشید، یکی از علاقه‌مندی‌های شما، جمع‌آوری مقادیر خارج از شماری مقالات علمی از فضای آنلاین است. این دست از مقالات برای پایان نامه‌ها، کنفرانس‌ها و کتاب‌های در حال نگارش، بسیار اساسی هستند، ولی در حالی که تعداد زیادی مجلات علمی و تخصصی آنلاین وجود دارد، بیشتر آن‌ها پولی هستند. امروز نکاتی برای دسترسی قانونی رایگان به منابع مورد نیاز شما را در این مجلات یادآور می‌شویم.

به گزارش «تابناک»، نخستین قدم و ابتدایی‌ترین راه برای شروع، داشتن ذهنی روشن در مورد موضوع مورد جستجو است. این مسأله از این روی اهمیت دارد که جستجوی دقیق موضوع شما را با احتمال بیشتری به منبع مورد نظر هدایت می‌کند. کلید واژه‌ها بهترین هدایت کننده‌های شما به سمت مقالات علمی رایگان هستند.

دسترسی رایگان و قانونی به مقالات علمی آنلاین

ادامه مطلب ...

ثبت‌نام اینترنتی رایگان سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 در کتابخانه عمومی سیمین شهر

کتابخانه عمومی ابن سینا سیمین شهر جهت همگامی با سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، از همه شهروندان عزیز دعوت می‌کند برای ثبت‌نام اینترنتی رایگان به محل کتابخانه مراجعه فرمایند.

فرصت ثبت‌نام اینترنتی تا 24 مهرماه

ساعات مراجعه: همه روزه به جز ایام تعطیل 7.30 الی 13.30

اطلاعات مورد نیاز:

شناسنامه و کد ملی اعضای خانوار: نام و نام خانوادگی اعضای خانوار + شماره ملی + سن + جنسیت + دین + تابعیت + وضع سواد + مدرک تحصیلی + وضع مهاجرت + وضع فعالیت + وضع تاهل و تعداد فرزندان + نوع بیمه درمانی + شماره تلفن همراه و ثابت سرپرست خانوار + آدرس دقیق محل سکونت + کد پستی + نحوه تصرف واحد مسکونی + مساحت زیر بنا + نوع اسکلت و مصالح به کار رفته در ساختمان

گفتنی است از سوی مرکز آمار ایران، به خانوارهایی که ثبت اطلاعات آنها تکمیل شده و کد آماری دریافت کرده‌اند، به قید قرعه هدایایی تقدیم خواهد شد.

همچنین خانوارها می‌توانند در مسابقه عکس «سرشماری در سرزمین من» این مرکز شرکت نمایند و به قید قرعه از جایزه بهره‌مند شوند.

منبع: وبلاگ کتابخانه عمومی ابن سینا سیمین شهر

۵ روش و فناوری شگفت انگیز که ۱۵ سال دیگر جزئی از زندگی ما می‌شود

هوش مصنوعی به‌تدریج بخش تکمیلی زندگی مدرن شده است، از ویژگی‌های شخصی‌سازی شده اسپاتیفای و سیری در تلفن‌های همراه‌مان، تا هشدارهای خودکار کلاه‌برداری در تراکنش‌های بانکی مشکوک. به زبان ساده، یک کامپیوتر با هوش مصنوعی می‌تواند به محیط از طریق یادگیری پاسخ دهد- بدون اینکه دستورالعمل خاصی توسط انسان فراهم آورده شود.

گزارشی جدیدی از دانشگاه استنفورد پالو آلتو در کالیفرنیا در رابطه با اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند با زندگی مردم تا سال ۲۰۳۰ یکپارچه شود، منتشر شده است. همچنین این گزارش شامل توصیه‌هایی برای تنظیم کردن این کار و رسیدن به منافعی مشترک نیز است.

در اینجا ۵ مثال از فناوری هوش مصنوعی که می‌تواند در ۲۰۳۰ بخشی از زندگی ما باشد، آورده شده است. این مثال‌ها از گزارش دانشگاه استنفود گرفته شده است.