کتابدار ترکمن

کتابدار ترکمن

عبدالحکیم منصوری نژاد
کتابدار ترکمن

کتابدار ترکمن

عبدالحکیم منصوری نژاد

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آق قلا

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آق قلا صبح دیروز دوشنبه 12 مرداد در محل کتابخانه عمومی دولت محمد آزادی برگزار شد.

در این جلسه، ابتدا بهمن آخوند گری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با بررسی اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل، به تأسیس کتابخانه جدید در روستای بهلکه شیخ موسی اشاره کرد و گفت: ساختمان قبلی این کتابخانه فرسوده بوده و به همین دلیل در این روستا زمینی به مساحت 400 مترمربع به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا شد تا ساختمان جدید در آن بنا شود.

وی افزود: همچنین زمین اهدایی کتابخانه روستای چن سولی به‌دلیل استیجاری بودن و مساحت کم مورد قبول کارشناس نهاد واقع نشد.

سپس اعضای انجمن پیشنهادات خود را جهت افزایش سرانه کتابخوانی در شهرستان ارائه کردند و مقرر گردید این طرح‌ها بررسی شود.

علی اکبر قجری معاون فرماندار آق قلا نیز با اشاره به سرانه کم مطالعه در کشور گفت: برای حل این مشکل باید زیرساخت‌های مطالعه در شهرستان فراهم شود و اگر می‌خواهیم سهم سرانه مطالعه بیشتر گردد، ابتدا می‌بایست خودمان پای کار بوده و سپس از دیگران انتظار داشته باشیم.

وی در ادامه برای تامین خودرو جهت کتابخانه سیار گفت: برای تامین خودرو در این خصوص با دستگاه‌های اجرایی و شهرداری هماهنگی خواهیم کرد و اگر شرایط جهت تامین مناسب نبود، کلیه دهیاران روستاها آماده اجرای طرح سبد دانایی می باشند.

قجری گفت: توسعه فرهنگی موازی توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

معاون فرماندار با اشاره به این‌که ما در گذشته روی کتابخانه و کتابدار سرمایه‌گذاری نکردیم، افزود: اگر بناست روزی در این سرزمین فضیلت، اخلاق، معرفت و انسانیت را درو کنیم، باید در زمینه کتاب و کتابخانه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: با همدلی که بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و انجمن‌های خیریه به‌وجود آمده، امیدواریم در سال 94 گام‌های مهمی در جهت رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان آق قلا برداشته شود.

جانشین رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آق قلا تأکید کرد: باید در اداره کتابخانه‌ها از مشارکت‌های مردمی بیش از پیش بهره‌مند شد و این نهاد خیران کتابخانه‌ساز را حمایت و پشتیبانی می‌کند.

قجری خاطرنشان کرد: تمام گروه‌های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و آحاد مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی توجه خاصی دارند، ولی برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها باید بسترهای مناسب فراهم شود.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است همدلی و تفاهم و تعامل بین مجموعه درون‌سازمانی موجب پیشرفت و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه خواهد شد.

ایشان با بیان اینکه همچنان کتاب نقش اول را در انتقال افکار و اندیشه‌ها در فرهنگ ایران اسلامی دارد، افزود: ملتی که با کتاب انس داشته باشد، می‌تواند از فراز و فرودهای مختلف کشورش به سلامت عبور کند.

لینک: اسپی دژ، فرمانداری آق قلا و گلستان ما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد